Bassikõlarid

Bassikõlareid on väga palju erinevaid tüüpe ja inimestele, kes asjast väga palju ei tea või pole piisavalt kogemusi, võib otsustamine alguses küllaltki segadusseajav olla. Milline siis valida?
Kui oluline on odav hind siis oleks kõige mõistlikum osta valmiskast kõlariga, millel võimendi sisse-ehitatud. Sinna juurde läheb vaja vaid juhtmeid. Miinuseks on aga see, et kasti tegemisel ei ole arvestatud auto akustikaga ja kui tegemist on sedaankerega autoga, siis rohkem kui pool kõlari efektiivsest energiast kulub pagasiluugi ja tiibade väristamisele. Seetõttu jõuab Teieni bassiheli tunduvalt vaiksemini ja viivitusega. Sellist süsteemi võib võrrelda sellega, et viite kodus oma kodukino woofri kööki. Kõige puhtama ja mõnusama bassiheli saab kui teha kast arvestades olemasoleva maki, kõlarite ja auto akustiliste eripäradega. Tuleb arvestada, milliseid sagedusi auto kere ise võimendab ja milliseid mitte. Madalad sagedused ei taha liikuda otse läbi õhu ja seepärast ongi väga oluline bassikõlari asukoht, kasti tüüp ja kõlari omadused, mis tuleb panna kooskõlla konkreetse autoga. Kui tegemist on sedaankerega autoga siis tuleb kindlati ehitada kast nii et bassikõlar mängiks salongi. Sedaan kerega autos saab väga puhta bassi freeair woofriga, mis paigaldatakse aknalauale.

 Woofer aknalaualWoofer aknalaual  salongist

Olenevalt vajadusest võib aknalaua alla ehitada ka kasti.

Kast aknalaua all

Saab ehitada ka kasti, mille inverterava suunatakse kusagilt salongi, selle variandi puhul aga on miinuseks tekkiv viivitus helis ja bass ei ole enam nii kvaliteetne ja puhas. Universaalkerega ja luukpärades on asi natuke lihtsam. Nendes tüüpides saab väga häid tulemusi ka poest ostetavate valmis kastidega.  Väga hea nii heli kui ka ruumilahenduse poolest on variant ehitada woofrikast pagasiruumi külje sisse. Nii ei lähe kaduma pakiruumi ja akustiliselt on tegemist väga hea kohaga.

Woofer põrandas

Küsige meilt kindlasti nõu, milline lahendus oleks parim just Teie autosse. Vaadake ka pilte Tehtud tööde alt.